karma?

jag tror superduper mycket på att man får vad man förtjänar (what goes around comes around). är man dum kommer det slå tillbaka på en själv och är man snäll kommer man få något gott tillbaka. jag tror också jättemycket på horoskop och typ "spåkulan". det stämmer ju alltid! iallafall. igår förlorade jag en budgivning på tradera för att mejlsaken inte funkade som den skulle så jag fick inget mejl om att jag blev överbudad... iallafall! satt på helspänn och trodde jag vunnit och går in och ser att jag INTE HAR VUNNIT!! blir råemo en liten stund sen bryr jag mig inte hehe. men iallafall, idag när jag duschade blev jag lite arg över det hehe. så då står jag i duschen och börjar tänka och sen säger jag rätt ut till den som vann "hoppas du blir fet som en kossa så klänningen blir för liten" men direkt tar jag tillbaka det!

nu är jag lite orolig... jag menade inte det jag sa och jag vill inte att hon/han ska bli det men samtidigt kändes det jättebra att säga så.... hmmm.. ändå skönt att säga exakt vad man känner (inte så att någon hör såklart!) men samtidigt den STORA frågan. kommer det slå tillbaka på mig själv?? kan jag sitta och svära åt något/någon jag stör mig så fruktansvärt mycket på, utan att jag själv kommer drabbas av mina förbannelser??
jag tror jag tar det säkra före det osäkra och svär lite först, sen tar jag tillbaka det och ber om ursäkt, hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0